sobota, 28 stycznia 2017

FUDTEST #27: Mokate Latte o Smaku Orzechowo-Czekoladowym- recenzja




"Napój kawowy w proszku o smaku orzechowym z czekoladą"
O ile nie przepadam za małą czarną, to nie pogardzę ciekawym deserem kawowym. A że trzeba próbować nowych rzeczy, postanowiłam wziąć pod lupę jeden z napojów w proszku od rodzimej firmy Mokate. Mimo że z przodu widzimy pyszną kawę z ogromną ilością puszystej piany i duży napis "Latte", producenci studzą nasze emocje opisem na tyle opakowania; że napój to oczywiste, nikt się nie spodziewa tutaj prawdziwej kawy latte, ale zastanowiła mnie końcówka "z czekoladą". Nie o smaku czekoladowym? Czyżby nie był to jedynie sztuczny smak taniej czekolady? Może będzie lepiej niż się spodziewałam?
 Otwierając hermetycznie zamknięty proszek, widzimy jego sporą ilość (zdjęcie powyżej wykonane po zrobieniu 3 porcji, a każda to 4 łyżki (!) proszku). Zapach jest typowy dla cappuccino w proszku; takiego od Mokate właśnie, jakie pamiętam z dzieciństwa 😃. Zdziwiło mnie to, że na jedną filiżankę potrzeba aż tyle łyżek proszku- czyżby był aż tak słaby?
Po zalaniu gorącą wodą pojawia się też już lepiej wyczuwalny zapach czekolady jak i orzechów laskowych. Przypomina gorącą czekoladę z dodatkowym orzechowym aromatem, albo też krem czekoladowo-orzechowy, taki z Terravity. Na wierzchu powstaje dość spora ilość puszystej pianki, razem z bąbelkami; wygląda całkiem całkiem i jest bardziej apetyczna od zapachu.
 Smak- tutaj niestety bez fajerwerków. Jest bardzo sztuczny, taki "proszkowy"; miłośnicy dobrej kawy czy napojów z jej dodatkiem nie będą raczej powaleni na kolana. Orzechowy smak jest również bardzo podrabiany a czekolady prawie w ogóle nie czuć. 
Nie miałam wysokich oczekiwań co do rozpuszczalnego napoju od Mokate- w końcu nikt nie powinien spodziewać się smaku świeżo parzonej latte z kawiarni. Ale mimo wszystko smak mógłby być bardziej prawdziwy i mniej sztuczny.
4/10

1 komentarz:

  1. Piłam dobre szkoda ze we wszystkich sklepach niemaja znalazłam dealz w Wrocławiu tam po 6zl

    OdpowiedzUsuń